... múzeumi mindennapokról mindenkinek

2011. július 11., hétfő

blogot írni

igaziból időigényes dolog, és én azzal mostanában nem állok túl jól. De nem szeretném, ha hamvába halna itt ez a dolog, úgyhogy a pakolás/takarítás/rendrakás rovására (cö-cö-cö, mekkkkora áldozat ez, de mekkora) ideültem kissé visszaemlékezni, hogy is telt a múzeumok éjszakája, ha már konkrét kérdés érkezett ezzel kapcsolatban. Érzetre azóta több év telt el, de most számolgatom, hogy alig egy hónapja volt - bámulatos, ahogy peregnek a napok. Tudom, ez nagyon nyugdíjas szöveg, bocsánat (de tényleg így van). Nos. A Múzeumok Éjszakája Zalaegerszegen hagyományosan jól telt, ami azt jelenti, hogy a látogatószám nagyjából az eddig megszokotthoz hasonlóan alakult. Lehetett volna jobb, nyilván, de örülünk annak, ami van, oszt' kész. Az idő az eléggé a bolondját járatta velünk, délután szerintem eleve sokan el sem indultak, amikor látták, hogy milyen szél van, de végülis az eső csak tízkor érkezett meg - addig minden programunk a terv szerint alakult az eredeti helyszínen. Később pedig beköltöztünk a Kisfaludi-terembe, és ott zajlott békében minden tovább, hajnal egy óráig. Ami nagy öröm, hogy a résztvevők jól érezték magukat, és extra, hogy az egyik fellépőnknek a műsora után munkát is ajánlottak - az élet nagy kiegyenlítő ugyebár: nekünk nem állt módunkban vastagon honorálni azokat, akik színpadra léptek, de sose tudni, mi mit hoz alapon, azért így már megérte remélem :)) A múzeumok éjszakája egyébként jó elgondolás, tetszik nekem, hogy nyissuk ki a vitrineket és a szíveket, még gondolkozom rajta, hogy lehetne ennél is jobban.

És ami még: az MTV Balatoni Nyár című műsora Zalaegerszegen is járt, sőt, a Göcseji Falumúzeumban is. Ezalkalomból kiderült, milyen, amikor a hóhért akasztják, így aztán most link nélkül búcsúzom.
:D

6 megjegyzés:

  1. Kedves ismeretlen múzeumi blogger!
    Lelkes olvasója vagyok egyre ritkábban jelentkező híradásainak. A hogyan lehetne jobbanra reflektálnék: "Múzeumok éjszakája", nem múzeum éjszakája... Nem gondolják, hogy érdemes lenne Zalaegerszegen is összefogni más kiállítóhelyekkel, múzeumokkal ezen az estén.
    EL NINO

    VálaszTörlés
  2. Kedves Évi!

    Ha megengeded ellentmondanék elöző "ismeretlen" kommentelő véleményének.(a nevedet megtaláltam a "bejegyezte" láblécben és a blog közreműködői között a jobb oldali sávban is)
    Én megértem, hogy nem írhatsz napi 3-4 bejegyzést, ami mellett dolgozól és éled az életed.
    Ennek ellenére, mivel enegem is érdekel a téma, így én is várom mindig a napi infókat. :)
    Ja és igen.. "Múzeumok Éjszakája" persze jó ötlet lenne összefogni stb, de véleményem szerint erre már biztos gondoltak mások is. A megvalósításhoz meg feltételezem több kezdeményező fél kellene.

    További jó pihit és pakolást.

    Üdv.
    Husker

    VálaszTörlés
  3. váó, kicsit nem figyelek, aztán mekkora élet lesz itt hirtelen. hát, igen. mondhatnám az észrevételre, amit én kaptam az egyik (természetesen remek és sohanemvoltmég) ötletemre a főnökömtől (jogosan amúgy) hogy nem lehet, hogy ez csak Évának új? Szóval az elgondolás nyilván nem rossz, és nem akarok azzal jönni, hogy miért nem, ha valamiképp igen is lehet, de azért a dolgok ennél árnyaltabbak. Semmiből nem lesz semmi, persze, azt viszont látni kell, hogy sokkal-sokkal több szélmalomharc és munka van egy-egy ilyen rendezvény mögött, mint amennyiről bárkinek is fogalma volna. de mindenki teszi a dolgát, és azon vagyunk, mindannyian, hogy menjen. tovább.

    VálaszTörlés
  4. Jó pofa ez a szélmalomharc és a fogalom :) Meg ugye új seprű jól seper. Hát seperjen kedves Éva.
    EL NINO

    VálaszTörlés
  5. érzek némi cinizmust. nem csak azért nem bánt, mert névtelenül, arctalanul én is roppant bátor és szókimondó tudok lenni; azért sem nyomaszt, mert van benne valami. az új seprűknek ez a dolga. arról meg nem is beszélve, hogy legalább mindenki a maga háza előtt. (...)

    VálaszTörlés
  6. Semmi cinizmus... Csak biztatom, hogy nehogy elnyelje a rendszer, én igazán szurkolok! Az őrségi kalandról/kutatásról is szívesen olvasnék, akár a zmmi honlapján is (apropó vetesse fel magát a munkatársak rovatba, kimaradt...) Maradok tisztelettel:
    EL NINO

    VálaszTörlés